måndag 13 juni 2011

Fejk Paj

Innan jag började med lchf så var en av mina paradrätter alla olika sorters pajer. Jag älskar paj ihop med en god sallad och vitlöksbröd!

Idag ser mina pajer ut som vanligt men jag skippar helt enkelt pajbotten. Blir istället en Grönsaksgratäng av något slag.

Den ni ser här nedan råkade vara inne i ugnen en minut för länge så osten blev lite mörk men den hade ungefär detta:

Broccoli
purjolök
röd paprika
bacon
svamp
fetaost
vanlig riven ost

I med grönsakerna i en ordentligt smord pajform och varva med en äggstanning som jag gör på detta vis:

4 ägg vispas ihop med en burk Creme Fraiche och lite olika kryddor + lite grädde


In med formen i ugnen på ca 175 grader i ca 30 min.



Serveras ihop med kött, kyckling el fisk el så kan man äta den som den är, ihop med lite skivad gurka & några salladsblad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar