måndag 13 juni 2011

LCHF-pizza

När man söker olika lchf recept på nätet så hamnar alltid lchf-bröd och pizza högt upp med många olika varianter. Lchf bröd har jag inte provat att baka än.
Gör Oopsies ibland men tycker ärligt talat inte att de är supergoda utan lite för äggiga och inte något som stillar mitt "brödsug" så istället har jag carbzones lchf bröd i frysen och tar fram en skiva om det verkligen krisar el att jag tröttnat på bacon och ägg frukost. Jag tycker de är helt ok om man rostar dem, har på massa bregott, ost, skinka och gurka på. Ibland.

Min filosofi är att jag hellre äter en skiva av det än att jag ska falla dit och käka en vanlig fralla el liknande. Sen att det finns andra ämnen etc som kanske inte är det nyttigaste..det spelar liksom ingen roll just i det läget. Däremot är det inget jag vill stoppa i mig dagligen.

Men Lchf-pizza har jag provat på..och resultatet blev helt ok. Sambon mumsade is sig sin del i ett nafs medans jag skulle analysera konsistensen osv...Jag använde mig av Airams recept eftersom jag ville prova använda mandelmjölet som jag köpt från Lchf-butiken.




Blev lite "tager vad man haver" Gjorde egen tomatsås och hade sedan på skinka, tomater, oliver, lite salami feta ost och vanlig riven edamer... Blir säkerligen fler ggr jag använder detta recept men ska nog prova "Pam´s lchf pizza" nästa gång, som också ofta dyker upp i olika recept sammanhang för att jämföra lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar