onsdag 18 maj 2011

Äggmjölk

Har länge tänkt testa äggmjölk men så har det aldrig blivit av. Känns som en skum blandning men läser man på forum så verkar många använda det istället för grädde i kaffe eller helt enkelt som frukost.

 Eftersom jag vill försöka dra ner på mejeriprodukter så bestämde jag mig för att prova äggmjölk som mellanmål idag.

Hade ingen matlust imorse så det blev bara ett kokt ägg och en stor kopp kaffe (för att försöka få igång magen) så några timmar senare blev jag hungrig och måste säga att äggmjölk passade perfekt just då.

Jag gjorde min på en stor klick kokosolja som smälts i kastrull, 2 råa ägg ochnågra dl kokande vatten som vispas med stavmixern.

+ att jag la i lite ekologiskt vaniljpulver men det hade kunnat kvitta eftersom kokossmaken tog lite överhanden. Gillar man inte kokos så finns det olja utan smak eller så funkar vanligt smör alldeles utmärkt också.

Kommer nog göra en ny sats på smör som jag kan ha i kaffet...

Mätande var det iallafall och jag förstår varför många väljer detta som frukost för man håller sig nog väldigt länge och smaken var det inga som helst fel på...

1 kommentar:

  1. Jag älskar äggmjölk! Fast inte naturellt utan i kaffet (:

    SvaraRadera