måndag 30 maj 2011

Fusk helg

Haft en bra helg med först en supertrevlig kväll hos goda vänner i fredags och sedan slapp i soffan med flera bra böcker resten av helgen. Behövde några dagar med "egen tid".

Det som inte är lika bra, är att jag medvetet fuskat en del under helgen. Tog en rostmacka i lördags för att det är bästa knepet för mig om jag druckit lite för mycket vin dagen innan, och igårkväll blev det några pringles chips.

Inte hela världen, men vi får se hur det ser ut på vågen på onsdag.  Jag har den filosofin att om jag går och suktar efter något länge, är det lika bra att jag smakar och får det ur världen, än att jag ska gå och längta efter det under en längre tid och sedan en dag frossa massor.

Så rostmackan t ex är ett bra exempel. Jag fick min macka och nu kommer jag nog inte vilja ha det igen på länge eftersom min mage genast kände av att det var bröd, och potatischipsen är bara någon fix idé min kropp fått för jag gillar inte ens chips..så nu är det suget borta.

 Vet att det är dubbelmoral och det fungerar nog inte för de flesta..är ungefär som att säga att en akoholist kan lära sig att bara ta "en öl" någon gång då och då...Men det fungerar för mig. jag kommer nog aldrig vara helt kolhydratsfri, men jag har lärt mig att trappa ner mycket. Och det duger för mig. Vi har alla olika mål med lchf livsstilen och för mig går det ut på att äta mindre kolhydrater än tidigare. Och det gör jag fortfarande, trots en rostmacka och chips.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar