söndag 15 maj 2011

När man ska äta ute

I veckan var jag och Fredric in till stan (Karlstad) för att shoppa.
Jag lämnade mycket av mina kläder nere i Sydafrika och behöver en del vardagskläder eftersom allt jag använde här hemma förra sommaren är för litet :(

Gick upp ca 8-9 kg under vintern i SA och visst finns det inget tråkigare än att vara tvungen att köpa kläder när man känner sig stor som en valross ungefär...Men, men. Hittade flera turkosa toppar på Esprit (älskar turkost!) och var ändå hyfsat nöjd med inköpen.



Turkost är en favoritfärg, här på en vingård i SA

Men tiden hade runnit iväg och helt plötsligt insåg både jag och F att vi båda var dödshungriga. Panik! Jag hade inget snacks med mig utan det vara bara att gå in på närmaste restaurang och hoppas på det bästa.

Blev en kebab sallad.

Inte idealiskt och det fanns nog en hel del skit i såsen men jag är ändå nöjd att jag inte valde att "fuska" bara för att jag satt i skiten.

Jag gillar inte att äta ute när jag försöker hålla strikt lchf.

Hatar att inte ha kontroll över vad jag stoppar i mig och vet vad mycket gömt socker det är överallt. Hur gör ni? Vilka rätter el vad brukar ni beställa in när ni käkar ute?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar