måndag 9 maj 2011

Slut på ledigheten

Vi kom hem från Sydafrika i slutet på mars och hela april har jag varit mer eller mindre ledig. Mycket välbehövligt eftersom jag var rejält sliten efter att ha jobbat ca 14 timmar om dagen de senaste 8 månaderna.


Härliga Sydafrika
Men nu verkar det som att folk börjar planera sin vinter semester och jag har under senaste veckan fått ett flertal förfrågningar så de ser ut som att det är slut på ledigheten. Helt ok med mig. Älskar mitt jobb och mår som bäst när jag jobbar mycket...

Så nu är frågan hur jag ska lägga upp dagarna på jobbet. Som egen-företagare kan jag ju välja mina arbetstider själv men eftersom jag jobbar hemifrån, så gäller det att ha självdiciplin och få normala rutiner.
Min sambo börjar oftast inte jobbet förrän kl 12 så vi försöker ta en promenad när vi vaknar och frukost mellan 9.30-10.00 ungefär.

Sedan är sambon hemma igen runt 16.30 (han jobbar deltid när vi är i Sverige) och då försöker vi äta en tidig middag.
Så egentligen blir det bara jobb mellan säg 10.30-16.00. Brukar iofs jobba en timme el två på kvällen också men hade hoppats på att kunna lägga in en extra promenad då... Hmm..får se hur det ser ut efter en vecka.
Är kanske tillräckligt med 6-7 timmars jobb.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar