fredag 6 maj 2011

Dag 4

Fredag och snart helg!... Skönt med helg men också jobbigt då frestelserna blir fler.

Idag startade jag dagen med 2 skivor av LCHF brödet "Äntligen!" med ett tjockt lager bregott, skinka och ost ch till det 2 kokta ägg + kaffe med grädde såklart :) Måste få känslan av rostat bröd någon enstaka gång för att inte falla dit och frossa och då tycker jag det brödet är ett helt ok alternativ. Väldigt små skivor men med mycket pålägg så håller man sig alltså mätt ganska länge ändå och jag har varit noga med att inte äta några andra onädiga kolhydrater resten av dagen.

Frukosten höll jag mig mätt på ända fram till 15.30 då jag tog det sista av kyckligen som nu fått hänga med i tre dagar. Ibland är det skönt att slippa stå vid spisen och bara värma upp något.

På kvällen följde jag med min svägerska till Mariestad där vi skulle hämta en skinnsoffa hon hade köpt. Hon håller för tillfället på med en Cambridge kur och är inne i den riktigt jobbiga dagen: 5 så det var nog lite tufft för henne när jag kunde ta fram en Babybel ost och knapra på...

Jag körde själv en omgång med Extravaganza för lite mer än ett år sedan. 3 veckor blev det och nästan 10 kg lättare! Men jag tror ändå inte på en svältkur och jag gick ju uppenbarligen upp de kilona + lite till på lite mer än ett år så det känns inte som att jag vill prova på dt igen. Hellre mätt med lite långsammare viktnedgång..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar