torsdag 5 maj 2011

Forts Dag 3

Funkar hur bra som helst att hålla nere på kolhydraterna och Dag 3 som annars brukar vara rätt jobbig, är snart slut utan några poblem med huvudvärk etc.
Åt som sagt bacon och ägg frukost och sedan värmde vi på kycklingen från igår. Är bara lite orolig för att jag inte får i mig tillräckligt med fett...Ska nog försöka höja fetthalten lite grann...

Har suttit och gjort bokföring precis heeela dagen och har äntigen kommit ikapp med allt så det känns underbart! Hade hoppats på en lång kvällspromenad men har haft problem med ischias ett tag och försöker att vila. Vad jag förstått så är det sk "falsk ischias" och går det inte över snart så får jag definitivt gå till kiropraktorn.

Bävar lite inför helgen då jag lovat mig själv att hålla mig borta från vinet. Är en riktig vintant och dricker i vanliga fall ett glas rött till varje middag och desto mer på helgerna men nu får det alltså bli ändring på det.

 Är nog det som är svårast med hela den här omställningen. Mitt älskade vin! Som tur är finns det ju inte alls mycket kolhydrater i vin, men alkoholen i sig stoppar ju upp fettförbrännigen så därför har jag lovat mig själv ett upphåll från vinet i ett par veckor iallafall...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar